Ogłoszenie o naborze wniosków nr 3/2025

Ogłoszenie o naborze nr 3/2025 z dnia 12.05.2025

  1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:

Lokalna Grupa Działania „Owocowy Szlak”

  1. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy:

Samorząd Województwa Lubelskiego

  1. Przedmiot naboru wniosków o wsparcie:

Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu Rozwój przedsiębiorczości poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG) w ramach interwencji  I.13.1 LEADER – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.

Zakres pomocy na wdrażanie LSR „Owocowy Szlak”, którego dotyczy nabór wniosków:

Przedsięwzięcie 1.1. Podejmowanie i rozwijanie działalności gospodarczej w zakresie srebrnej gospodarki oraz usług dla dzieci, młodzieży oraz rodziców.

Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:

Cel 1 „Rozwój aktywności społecznej i kulturalnej mieszkańców, w tym młodzieży i seniorów wraz z prowadzeniem działań integrujących pokolenia”.

Wskaźnik produktu: „Liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju istniejacego przedsiębiorstwa.”

Wskaźnik produktu: „Liczba operacji ukierunkowanych na przedsiębiorczość.”

Wskaźnik rezultatu: „R.39 Rozwój gospodarki wiejskiej.”

  1. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie:
  2. Wnioskodawca prowadzi mikroprzedsiębiorstwo lub małe przedsiębiorstwo w rozumieniu przepisów rozporządzenia 651/2014 tzw. GBER.
  3. Wnioskodawca co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy:
  • posiada miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku osoby fizycznej;
  • posiada siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną;
  1. Wnioskodawca posiada numer EP (numer nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów).
  1. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków:

Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 26.05.2025 r. do dnia 17.06.2025 r.

Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE).

Po złożeniu wniosku w systemie PUE (ARiMR) należy powiadomić LGD, przesyłając wiadomość e-mail na adres lgd.opolelubelskie@gmail.com. W wiadomości należy podać imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer wniosku nadany przez system PUE oraz dane kontaktowe tj. numer telefonu.

  1. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:

Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.

Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi 65% kosztów kwalifikowalnych operacji.

Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 110 000,00 zł.

  1. Limit środków w naborze wynosi 200 000,00 euro.

Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez Radę LGD nie może przekroczyć tej wartości

  1. Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie:

– strona internetowa LGD: http://lgd.owocowyszlak.pl

  1. Dane do kontaktu:

Lokalna Grupa Działania „Owocowy Szlak”

Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie

tel.: 81 827 72 31/32, 697 915 005

adres e-mail: lgd.opolelubelskie@gmail.com

godziny pracy biura: poniedziałek – piątek: 7.30-15.30

Ogłoszenie –kliknij, aby pobrać

Regulamin naboru wniosków – kliknij, aby pobrać

Załącznikami do regulaminu są:

Załącznik nr 1 Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 2 Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 3 Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 4 Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 5- Wzór umowy o przyznanie pomocy – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 6 Zestawienie rzeczowo-finansowe – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 7 Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 8 Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 9 Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 10 Katalog przykładowych pozwoleń, zezwoleń, decyzji i innych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków przyznania pomocy wymaganych w zależności do określonego we wniosku zakresu wsparcia – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 11 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 12 Wykaz załączników do wniosku o płatność – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 13 Kryteria wyboru operacji – kliknij, aby pobrać

Załącznik nr 14 Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielości przedsiębiorstwa – kliknij, aby pobrać

ZŁÓŻ WNIOSEK – Platforma epue.arimr.gov.pl

Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – arimr_hd@arimr.gov.pl , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD.

Scroll to Top