Ogłoszenie o naborze wniosków nr 3/2025

Ogłoszenie o naborze nr 3/2025 z dnia 12.05.2025
- Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:
Lokalna Grupa Działania „Owocowy Szlak”
- Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy:
Samorząd Województwa Lubelskiego
- Przedmiot naboru wniosków o wsparcie:
Przedmiotem naboru wniosków są operacje z zakresu Rozwój przedsiębiorczości poprzez podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej (Rozwój DG) w ramach interwencji I.13.1 LEADER – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR.
Zakres pomocy na wdrażanie LSR „Owocowy Szlak”, którego dotyczy nabór wniosków:
Przedsięwzięcie 1.1. Podejmowanie i rozwijanie działalności gospodarczej w zakresie srebrnej gospodarki oraz usług dla dzieci, młodzieży oraz rodziców.
Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:
Cel 1 „Rozwój aktywności społecznej i kulturalnej mieszkańców, w tym młodzieży i seniorów wraz z prowadzeniem działań integrujących pokolenia”.
Wskaźnik produktu: „Liczba zrealizowanych operacji polegających na rozwoju istniejacego przedsiębiorstwa.”
Wskaźnik produktu: „Liczba operacji ukierunkowanych na przedsiębiorczość.”
Wskaźnik rezultatu: „R.39 Rozwój gospodarki wiejskiej.”
- Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie:
- Wnioskodawca prowadzi mikroprzedsiębiorstwo lub małe przedsiębiorstwo w rozumieniu przepisów rozporządzenia 651/2014 tzw. GBER.
- Wnioskodawca co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy:
- posiada miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku osoby fizycznej;
- posiada siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną;
- Wnioskodawca posiada numer EP (numer nadawany przez ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów).
- Termin, miejsce oraz forma składania wniosków:
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 26.05.2025 r. do dnia 17.06.2025 r.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE).
Po złożeniu wniosku w systemie PUE (ARiMR) należy powiadomić LGD, przesyłając wiadomość e-mail na adres lgd.opolelubelskie@gmail.com. W wiadomości należy podać imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy, adres zamieszkania lub siedziby, numer wniosku nadany przez system PUE oraz dane kontaktowe tj. numer telefonu.
- Kwota pomocy, o którą można się ubiegać:
Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy.
Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi 65% kosztów kwalifikowalnych operacji.
Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 110 000,00 zł.
- Limit środków w naborze wynosi 200 000,00 euro.
Oznacza to, że łączna kwota pomocy przyznanej na operacje wybrane przez Radę LGD nie może przekroczyć tej wartości
- Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie:
– strona internetowa LGD: http://lgd.owocowyszlak.pl
- Dane do kontaktu:
Lokalna Grupa Działania „Owocowy Szlak”
Lubelska 4, 24-300 Opole Lubelskie
tel.: 81 827 72 31/32, 697 915 005
adres e-mail: lgd.opolelubelskie@gmail.com
godziny pracy biura: poniedziałek – piątek: 7.30-15.30
Ogłoszenie –kliknij, aby pobrać
Regulamin naboru wniosków – kliknij, aby pobrać
Załącznikami do regulaminu są:
Załącznik nr 1 Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 2 Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 3 Oświadczenie o kwalifikowalności VAT – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 4 Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 5- Wzór umowy o przyznanie pomocy – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 6 Zestawienie rzeczowo-finansowe – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 7 Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 8 Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 9 Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 10 Katalog przykładowych pozwoleń, zezwoleń, decyzji i innych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków przyznania pomocy wymaganych w zależności do określonego we wniosku zakresu wsparcia – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 11 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Lokalną Grupę Działania – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 12 Wykaz załączników do wniosku o płatność – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 13 Kryteria wyboru operacji – kliknij, aby pobrać
Załącznik nr 14 Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielości przedsiębiorstwa – kliknij, aby pobrać
ZŁÓŻ WNIOSEK – Platforma epue.arimr.gov.pl
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłosić na Help Desk ARIMR pod adresem email – arimr_hd@arimr.gov.pl , oraz ewentualnie do wiadomości na adres email LGD.