Poradnik dla wnioskodawców

Krok 1.
Numer producenta rolnego ARIMR

Jeśli planujesz ubiegać się o dofinansowanie, pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać, jest uzyskanie numeru ewidencyjnego producenta rolnego (EP) nadanego w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U. z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).

Jak uzyskać numer EP?

Jeśli nie posiadasz nadanego numeru identyfikacyjnego powinieneś wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek w biurze powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, które znajduje się w Opolu Lubelskim przy ul. Aleje 600-lecia 8.

Wniosek można złożyć osobiście lub drogą pocztową.

Wzór wniosku: http://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2

Krok 2.

Rejestracja w systemie PUE ARiMR.
Po uzyskaniu numeru ewidencyjnego producenta (EP), kolejnym, niezbędnym krokiem, jest rejestracja w systemie ARiMR. Rejestracja ta umożliwi korzystanie z systemu teleinformatycznego ARiMR, m. in. składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.

Jak zarejestrować konto w PUE?
Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/utworzyć konto zgodnie z Instrukcją logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR – Platforma epue.arimr.gov.pl

Profil zaufany jako środek identyfikacji elektronicznej

Wszystkie nabory w nowym okresie programowana 2023-2027 odbywać się będą w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, w celu weryfikacji Twojej tożsamości, niezbędne będzie posiadanie przez Ciebie profilu zaufanego.

Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia Twojej sprawy.

Twój podpis elektroniczny

Profil zaufany umożliwia elektroniczne podpisywanie dokumentów. Dzięki temu możesz złożyć np.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez konieczności drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i skanowania. Profilem zaufanym możesz logować się w różnych systemach i aplikacjach administracji publicznej, aby załatwiać sprawy urzędowe. Podpis elektroniczny ma taką samą wagę jak podpis odręczny.

Jak założyć profil zaufany?

Profil zaufany założysz na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się” i wybierając jedną z podanych tam opcji.

Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – obejrzyj ten film na YouTube

Instrukcje dla wnioskodawców do pobrania

  1. Instrukcja logowania do PUEkliknij, aby pobrać
  2. Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem PUE ARIMR (dla operacji wybranych) – kliknij, aby pobrać
  3. Instrukcja powiadomienia sms – kliknij, aby pobrać
  4. Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu – kliknij, aby pobrać
  5. Instrukcja ustanowienia pełnomocnikakliknij, aby pobrać
Scroll to Top