Poradnik dla wnioskodawców
Krok 1.
Numer producenta rolnego ARIMR
Jeśli planujesz ubiegać się o dofinansowanie, pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać, jest uzyskanie numeru ewidencyjnego producenta rolnego (EP) nadanego w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U. z 2014 r. poz. 1872 z późn. zm.).
Jak uzyskać numer EP?
Jeśli nie posiadasz nadanego numeru identyfikacyjnego powinieneś wypełnić i złożyć odpowiedni wniosek w biurze powiatowym Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, które znajduje się w Opolu Lubelskim przy ul. Aleje 600-lecia 8.
Wniosek można złożyć osobiście lub drogą pocztową.
Wzór wniosku: http://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2
Krok 2.
Rejestracja w systemie PUE ARiMR.
Po uzyskaniu numeru ewidencyjnego producenta (EP), kolejnym, niezbędnym krokiem, jest rejestracja w systemie ARiMR. Rejestracja ta umożliwi korzystanie z systemu teleinformatycznego ARiMR, m. in. składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą generatora.
Jak zarejestrować konto w PUE?
Aby skorzystać ze strony ARiMR, należy posiadać/utworzyć konto zgodnie z Instrukcją logowania do Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Uzyskanie dostępu do aplikacji (założenie konta) odbywa się w formie elektronicznej. System teleinformatyczny ARiMR regulowany jest w oparciu o art. 10 ustawy ARiMR i dostępny jest z poziomu strony internetowej ARiMR – Platforma epue.arimr.gov.pl
Profil zaufany jako środek identyfikacji elektronicznej
Wszystkie nabory w nowym okresie programowana 2023-2027 odbywać się będą w systemie teleinformatycznym ARiMR. Dlatego, w celu weryfikacji Twojej tożsamości, niezbędne będzie posiadanie przez Ciebie profilu zaufanego.
Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej. Dzięki niemu możesz potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia Twojej sprawy.
Twój podpis elektroniczny
Profil zaufany umożliwia elektroniczne podpisywanie dokumentów. Dzięki temu możesz złożyć np.: podanie, wniosek, odwołanie czy skargę bez konieczności drukowania dokumentu, jego ręcznego podpisywania i skanowania. Profilem zaufanym możesz logować się w różnych systemach i aplikacjach administracji publicznej, aby załatwiać sprawy urzędowe. Podpis elektroniczny ma taką samą wagę jak podpis odręczny.
Jak założyć profil zaufany?
Profil zaufany założysz na stronie www.pz.gov.pl wybierając przycisk “Zarejestruj się” i wybierając jedną z podanych tam opcji.
Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – obejrzyj ten film na YouTube
Instrukcje dla wnioskodawców do pobrania
- Instrukcja logowania do PUE – kliknij, aby pobrać
- Instrukcja obsługi zawierania umowy za pośrednictwem PUE ARIMR (dla operacji wybranych) – kliknij, aby pobrać
- Instrukcja powiadomienia sms – kliknij, aby pobrać
- Instrukcja złożenia prośby o przywrócenie terminu – kliknij, aby pobrać
- Instrukcja ustanowienia pełnomocnika – kliknij, aby pobrać